۱-۶- تعاریف تئوریک و عملیاتی متغیرها و مفاهیم

الف - تعاریف نظری

- مهارت های زندگی[۱] :

ldquo;به مجموعه ای از توانایی ها گفته می شود که زمینه سازگاری رفتار مثبت و مفید را فراهم می آورد و این توانایی ، فرد را قادر می سازد که ضمن پذیرش مسئولیت های اجتماعی خود ، بدون صدمه زدن به خود و دیگران بتواند به شکل موثری با خواست ، انتظارات و مشکلات روزانه در روابط بین فردی روبرو گرددrdquo; (کریم زاده، ۱۳۸۸،ص۱۳).

- سلامت روان[۲] :

ldquo;استعداد روان برای هماهنگ ، خوشایند و موثر کار کردن ، برای موقعیتهای دشوار انعطاف پذیر بودن و برای بازیابی تعادل خود ، توانایی داشتن rdquo; ( گنجی ، ۱۳۷۶،ص۹).

- عزت نفس[۳]:

ldquo;عبارت است از احساس ارزشمند بودن ، این حس از مجموعه افکار ، احساسها ، عواطف و تجربیاتمان در طول زندگی ناشی می شودrdquo; (علی پور ، ۱۳۷۵،ص۲۵).

-rdquo; عزت نفس قضاوت شایستگی شخصی است که در نگرش های فرد در رابطه با خود نمود یافته است rdquo; (کوپر اسمیت[۴]، ۱۹۶۷،به نقل از علی پور،۱۳۷۵).

ب- تعاریف عملیاتی :

- مهارت های زندگی :

مهارت های زندگی در ده دسته طبقه بندی می شوند ؛ که عبارتند از :

  • مهارت خود آگاهی
  • مهارت همدلی
  • مهارت روابط بین فردی
  • مهارت ارتباط موثر
  • مهارت مقابله با استرس
  • مهارت مدیریت هیجان ها
  • مهارت حل مساله
  • مهارت تصمیم گیری
  • مهارت تفکر خلاق

متن فوق بخش هاییاز این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ،خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متنکامل پایان نامه فوق با فرمت ورد

نحوه صحبت با مشاور مدرسه

اصول صحیح برنامه ریزی تحصیلی

پایان نامه ارشد کاهش احتمال اقدام به خودکشی با رفع و درمان یکی از اختلالات همایند در فرد

پایان نامه ارشد رابطه اختلالات خلقی دو‌قطبی و اقدام به خودکشی

پایان نامه مقایسۀ اثربخشی آموزش مدیریت استرس و حل مسألۀ اجتماعی در اضطراب و تعلل ورزی تحصیلی دانش آ

پایان نامه تعیین اثربخشی مدیریت استرس در اضطراب تحصیلی دانش آموزان

پایان نامه اثربخشی حل مسألۀ اجتماعی در اضطراب تحصیلی دانش آموزان

مهارت ,زندگی ,نامه ,rdquo ,ldquo ,تعاریف ,پایان نامه
مشخصات
آخرین مطالب این وبلاگ
آخرین جستجو ها