۱-۶-۳- ادراکات(تجارب واقعی)

قضاوت مشتری راجعshy; به خدمت دریافتshy; شده یا تجربهshy;شده است. ادراک عبارت است از تجربه حسی ما از دنیای پیرامون مان و مستم بازشناسی و شناخت محرک های محیطی و نیز اقدامات واکنشی به این محرک هاست. ما از طریق فرایند ادراکی، درباره عناصر محیطی که برای بقای ما جنبه حیاتی دارند اطلاعات به دست می آوریم. ادراک نه تنها تشکیل دهنده تجربه ما از دنیای پیرامونمان است بلکه به ما اجازه می دهد که درون محیطمان به فعالیت و عمل بپردازیم. (آقا يوسفي ،۱۳۸۶ :۲۴۵)

فرایند ادراکی فرایند ادراکی دنباله ای از مراحل است که از محیط شروع می شود و به درک ما از یک محرک و اقدام واکنشی نسبت به آن محرک می انجامد. محرک محیطی : دنیا پر است از محرک هایی که از طریق حواس مختلف می توانند توجه ما را جلب کنند. محرک محیطی هر چیزی در محیط ماست که قابلیت درک شدن داشته باشد. محرک مورد توجه محرک مورد توجه، شیء بخصوصی در محیط است که توجه ما بر روی آن متمرکز شده است. (همان،۲۴۶)

ادراک در مرحله بعد از فرایند ادراک، ما شیء محرک در محیط را به طور واقعی درک می کنیم. در این مرحله است که ما به طور هشیارانه از آن محرک آگاهی می یابیم.

بازشناسی و شناخت ادراک فقط مستم آگاهی هشیارانه از محر ک ها نیست. علاوه بر آن مغز ما باید آنچه حس کرده ایم را رده بندی و تفسیر کند. مرحله بعد عبارت است از تفسیر و معنابخشیدن به یک شیء که به آن بازشناسی یا شناخت گفته می شود.

اقدام مرحله نهایی در فرایند ادراکی مستم نوعی اقدام و عمل در واکنش به محرک محیطی است. این اقدام می تواند صورت های گوناگونی داشته باشد، مثلاً برگرداندن سر برای نگاه نزدیک تر و یا چرخیدن و نگاه کردن به یک چیز دیگر. (همان ،۲۴۶)

متن فوق بخش هاییاز این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ،خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متنکامل پایان نامه فوق با فرمت ورد

نحوه صحبت با مشاور مدرسه

اصول صحیح برنامه ریزی تحصیلی

پایان نامه ارشد کاهش احتمال اقدام به خودکشی با رفع و درمان یکی از اختلالات همایند در فرد

پایان نامه ارشد رابطه اختلالات خلقی دو‌قطبی و اقدام به خودکشی

پایان نامه مقایسۀ اثربخشی آموزش مدیریت استرس و حل مسألۀ اجتماعی در اضطراب و تعلل ورزی تحصیلی دانش آ

پایان نامه تعیین اثربخشی مدیریت استرس در اضطراب تحصیلی دانش آموزان

پایان نامه اثربخشی حل مسألۀ اجتماعی در اضطراب تحصیلی دانش آموزان

محرک ,محیطی ,فرایند ,محیط ,ادراک ,مرحله ,پایان نامه ,محرک محیطی ,فرایند ادراکی ,محرک مورد
مشخصات
آخرین مطالب این وبلاگ
آخرین جستجو ها