۲-۲- آموزش عالی/دانشگاهی
آموزشshy;عالی مجموعهshy;ای از دورهshy;های تحصیلی است که متقاضیان میshy;توانند پس از پایان تعلیمات متوسطه به آن راه یابند و دانشگاه به محلی اطلاق میshy;شود که بر اساس دید اصولی، واردهshy;های آن شامل سرمایه ساختمان، تجهیزات، امکانات، نیروی انسانی و در نهایت دانشجوست. فراگرد دانشگاه شامل آموزش، پژوهش، خدمت، انتقال میراثshy; فرهنگی، علوم و فنون است و صادرهshy;های دانشگاه نیز شامل نیرویshy;انسانی متخصص و ماهر در زمینهshy;های مختلف و همچنین، اختراع و اکتشاف و نوآوری علمی و گسترش دامنه علم و دانش است(شیخعلی زاده،۱۳۸۳).
آموزشshy; عالی معرف نوع مهمی از سرمایهshy;گذاری در منابعshy;انسانی است که با فراهم آوردن و ارتقاء بخشیدن دانش، مهارتshy;ها و نگرشshy;های مورد نیاز کارکنان ارشد فنی، حرفهshy;ای و مدیریتی به توسعه اقتصادی کمک میshy;کند. آموزشshy;عالی بهshy;طور قطع نهshy;تنها موجب ترویجshy;دانش میshy;شود، بلکه با پیشرفتshy;های تحقیقاتی، تکنولوzwj;ژیکی و علمی، دانش جدید نیز بوجود میshy;آورد(ایرانمنش وهمكاران،۱۳۸۳).
یکی از تعاریف معمول سیستم آموزشshy;عالی که اکثرا تحت عنوان<<نمودار نظام آموزشshy; عالی کشور>> از آن یاد میshy;شود و مورد پذیرش اغلب صاحبshy;نظران و کارشناسان این رشته میshy;باشد در شکل زیر به صورت خلاصه ارائه شده است.
متن فوق بخش هاییاز این پایان نامه بود
برای دیدن جزئیات بیشتر ،خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید: