فصل دوم
پیشینه پژوهش
۲-۱- مقدمه
بررسی مبانیshy;نظری و چارچوب تئوریک یکی از لازمهshy;های انجام هر گونه تحقیق و پژوهش میshy;باشد. در واقع با بررسی ادبیات و پیشینه تحقیق زمینهshy;های پژوهش پیشshy;رو شناسایی و مطالعه میshy;شود، جان دیوئی معتقد است که انجام این مطالعه به پژوهشگر کمک میshy;کند تا بینش عمیقی در زمینه موضوع مورد پژوهش و حوزهshy;ای که به طور مستقیم و یا غیرمستقیم با موضوع پژوهش در رابطه است کسب نماید (دلاور،۱۳۸۷).
دانشگاهshy;ها بهshy; عنوان سازمانshy;های آموزشی هستند که تعالی آنها به تعالی سازمانshy;ها و نهادهای اجتماعی کمک میshy;کند و تعالی آنها در این است که عناصر اصلی دانشگاهshy;ها یعنی رهبری، برنامه ریزی، مدیریت shy;فرآیند، مدیریتshy;دانش، نیرویshy;انسانی و نتایج عملکردی آنها در جهت مشتری shy;محوری بوده و این عناصر در یک تعامل مناسبی قرار داشته باشند.
دانشجويان به عنوان مشتريان اصلي خدمات آموزشي، به منظور قضاوت در مورد كيفيت اين خدمت، به مقايسه توقع خود ازخدماتي كه بايد ارائه شود وضع مطلوب) و ادراك خود از خدماتي كه هم اكنون دريافت مي كنند (وضع موجود مي پردازندكه اختلاف بين خوانده مي شود. در ارتباط با خدمات آموزشي، اين شكاف حاصل ناتواني مديران در ارزيابي و شكاف كيفيت اين توقع و ادراك پاسخ گويي نياز هاي واقعي دانشجويان است و گام اساسي براي جبران اين شكاف، شناخت اين ادراكات و انتظارات است.( بحريني و همكاران ،۱۳۹۰)
دانشگاهshy;ها بهshy;عنوان سازمانshy;های آموزشی هستند که تعالی آنها به تعالی سازمانshy;ها و نهادهای اجتماعی کمک میshy;کند و تعالی آنها در این است که عناصر اصلی دانشگاهshy;ها یعنی رهبری، برنامه ریزی، مدیریت shy;فرآیند، مدیریتshy;دانش، نیرویshy;انسانی و نتایج عملکردی آنها در جهت مشتری shy;محوری بوده و این عناصر در یک تعامل مناسبی قرار داشته باشند.
متن فوق بخش هاییاز این پایان نامه بود
برای دیدن جزئیات بیشتر ،خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید: